utorak, 2. kolovoza 2011.

Viza za Uzbekistan

Neki dan je ruknulo 30cm snijega, temperatura pala s 10 na minus 15. Ne kužim kako organizam više izdrži, ali dobro, vrijeme je za prvi odmor...kuda? Uzbekistan! Zemlja drevnih gradova, Khiva, Buhara, Samarkand, kvalitetne hrane i prilično teškog režima. Gdje se to prvo vidi? Ispred ambasade u Almaty. No sve počinje puno ranije, jer da bi otputovao tamo, trebam pozivno pismo lokalne agencije potvrdjeno od strane ministarstva nečega.

To sam dobio u zadnji čas (danas) i odmah krenuo u ambasadu, jer već sutra letim za Tashkent, glavni grad Uzbekistana. Ispred ambasade hrpa ljudi. Dva policajca rade raspored kojim će netko ući unutra, Biraju po svom nahođenju. Ja, kao najviši tamo i očito stranac, dobivam privilegiju i policajac uzima moju putovnicu, zapisuje me na neku listu i čekam dalje. Očito nismo svi ovdje po istom poslu. Dosla Uzbekistanaca živi u Almaty i tu rješavanju papire, putovnicu i ostale formalnosti. Na kraju ispada da je od 50-tak ljudi ispred ambasade, viza potrebna samo meni i jednom Kinezu, pa smo dobili prioritet, no zato i plaćamo najviše. Kako mi je potrebna hitna viza, plaćam 90 dolara i cashu naravno, ali čak dobivam i potvrdu. Kinez ne govori ruski, pa mu prevodim riječi od konzula. Tko bi rekao...

I konačno, viza u putovnici, 10 dana odmora, temperature oko 20 stupnjeva....naravno, bit će izvještaja!

Nema komentara: