utorak, 2. kolovoza 2011.

Good morning Uzbekistan

Sve ima svoj prvi put, pa tako i let Uzbekistan Airwaysom. Nista neobicno, dapace, klasicni Airbus 32 i nesto, osoblje prilicno zrelih godina i magazin koji govori o svemu i svacemu. I reklama nekog ducana u glavnom gradu Tashekntu na kojem se ekskluzivno reklamiraju proizvodi iz Europe...izmedju ostalog dva meni jako poznata branda, Podravka i Vegeta. Pokazujem to svojim suputnicima, a oni meni da to nije hrvatski proizvod nego ceski?!? Da se ne natezemo, kazem ja njima da nemaju pojma.

Sletili u Tashkent i odma na aerodromu procedura kao i u svim policijskim drzavama, pregled dugotrajni i iscprni, ali ja imam srece pa me brzo pustaju. Detaljno moras napisati sto unosis u zemlju, jer ovdje bas i nema stranih proizvoda. Takodjer i zadnju lipu koju imas u novcaniku moras prijaviti jer na izlasku i nije pametno imat vise novaca nego u dolasku. Izlazim s aerodroma, jos vise policije vani i hrpa taksista koji te zele u svoj auto. Srecom, imamo lokalnog poznanika kod kojeg cemo spavati, pa nas on vodi do svoje kuce. Ceste velike kao u Almaty, ali nema guzve i prometa, auti maleni, car je Matiz, kojeg proizvode ovdje i ima ga valjda 70% od svih vozila.

Dolazimo u kucu na rubu grada, domaca atmosfera, ko da je doso Dzordz Bus, hrana pada sa stola koliko je ima, sve domace sve napravljeno za nas. Slikam, ali to cete vidjeti kad se vratim s puta jer u internet kafeu bas i ne ide upload tako lako. Za razliku od Kazakhstana, ovdje postoje dva trzista promjene valute. Npr, sluzbeni tecaj je 1600 Soma za 1 dolar, ali nama je gazda kuce gdje spavamo osigurao po cijeni od 2300 Soma. Problem je sto je najveca novcanica u drzavi 1000 Soma, tako da za sto dolara dobivam nekoliko buntova novcanica i pitam se kuda cemo s lovom. Dajem poklon majci kuce, neku bombonjeru s aerodroma, a zauzvrat dobivam nesto poput muslimanske krunice. Spavanje kratko legli u 1 dizanje vec u 5, probudio nas gusan iz dvorista.

Ranom zorom gibamo na aerodrom, letimo za Urgench, odakle cemo taksijem za Khivu. Na aerodromu mi oduzimaju upaljac jer nije sigurno, no odmah iza policije ekipa uredno pusi cigarete. Kako nitko nema upaljac, svi zicaju policajca da im zapali, pa tako i ja radim isto. Kad si u Uzbekistanu, budi Uzbek!

Nema komentara: