Imate li 43 dana vremena za sebe?
Možda je u vašoj ušteđevini ostalo oko 25 tisuća kuna?!
Ekologija vam nije samo mrtvo slovo na papiru?
Iskusni ste putnik i želite otići korak dalje?
Umorni ste i stvarno bi vam dobro došlo da se odmaknete od vreve i gužve svakodnevnog života?
Želite pročitati puno knjiga koje niste sigli godinama u kratko vrijeme?
Pitate se kakav je život na teretnom brodu koji plovi preko oceana?
Želite iskusiti putovanje velikim željeznicama?
Želite biti Michael Palin i Phileas Fogg u jednoj osobi? Napravite ono što oni nisu uspjeli! Krenite na put oko svijeta koristeći isključivo tračnice i vodu, dakle željeznicom i morem i sve to puno manje od 80 dana.
Ludost? Možda! Hrabrost? Sigurno!
Recimo da želite krenuti na put iz Zagreba (http://www.hznet.hr/). U kom smjeru krenuti? Često čitam kako ljudi koji krenu na put oko svijeta idu u smjeru istoka, pa zašto ne biste i vi.
Prvi korak je doći do Beča, odakle vas vozi direktni vlak do Moskve (http://www.oebb.at/en/index.jsp) . Spavate dvije noći u vlaku i ujutro ćete osvanuti na Moskovskoj Bjeloruskoj stanici. Veliki grad vas čeka u svojoj vrevi i rush hour je upravo nevjerojatan, ali vi ne brinete, jer ste već rezervirali kartu za dalje, za vlak koji ide neparnim danima prema dalekom istoku. Vaša slijedeća destinacija je Vladivostok, udaljen svega nešto manje od 10.000 km od Moskve, vozite se ponosom ruskog željezničkog prometa, vlakom zvanim 'Rossiya', poznatog i kao Transsibirska željeznica (http://www.waytorussia.net/).
U šest dana putovanja, prolazite kroz ravnice europskog dijela Rusije, gradovi se nižu za vama, kao i vremenske zone. Srećom, osoblje u vlaku je tu da vam olakša putovanje kolikogod je moguće. Vremena na pretek za upoznavanje s drugim putnicima, domaćim i stranim, čitanje knjige, ispijanje votke, spavanje, kartanje, šetanje kompozicijom gore dolje, posjet restoranu...'Ubrzo' stižete do Novosibirska i tu ste već ušli u Aziju tj. Sibir, dugi i prostrani, zeleni i mokri tj. pun vode, bilo rijeka bilo jezera.
Na svakoj većoj stanici vas čekaju babuške koje prodaju svježe skuhanu hranu, piće, slatkiše, pa nemojte odolijevati i ovom iskustvu. Vrlo brzo ste i u Irkutsku, no i to je samo usputna stanica, vaša stanica vas čeka na krajnjem ruskom istoku. Dolazite u Vladivostok kasno navečer nakon dovoljno dana provedenih u vlaku i već vam je čudno kako hodate, no to nije ništa u odnosu na ono što vas čeka.
Idete do hotela, dobro se otuširate i liježete u pravi krevet, nakon dugo vremena.
Sutra dan (http://www.dbsferry.com/) provjeravate da li će 'Istočni san', brod koji će vas odvesti do Južne Koreje, krenuti na vrijeme, no ni tu nema greške, ionako ste to već provjerili doma, karta je kupljena i krećete na prvo brodsko putovanje, koje će trajati manje od 24 sata. Poneki turist na brodu, ostatak ekipe uglavnom šverceri koje kakvom robom, najčešće automobilima, ali sigurno dolazite na svoje odredište DongHae, odakle lovite vlak za Busan (http://app.korail.go.kr/ROOT/main-top.top?lang=eng) do kojeg ćete jednostavno, brzo i jeftinom opet vlakom, no barem ćete nakratko iskusiti brzinu i moć dalekoistočnih željeznica.
Busan je najveći grad kojeg ste vidjeli nakon Moskve i naravno da ćete ostati koji dan tamo, jer čekate na svoj prijevoz. Dok ste tamo, osim kušanja hrane, prošetajte i gradom, odite u koji budistički hram i osjetite zemlju, jer ova najveća luka u Koreji je početak vašeg prekooceanskog plova. Čeka vas Pacifik, velik i nepouzdan. No sreča u tome je da vas prevoze ljudi koji su ga prešli više puta nego što ste vi bili u Samoboru (http://www.freightercruises.com/). Ovaj dio puta ste naravno isplanirali par mjeseci prije, tako da sve formalnosti riješavate bez većih problema.
Vrlo brzo izlazite iz Koreanskog prolaza, ostavljate Japanske otoke za sobom i krećete na 11-dnevno putovanje velikim teretnim brodom. Imate svoju kabinu, hranite se s posadom, ponekad večerom imate i zajedničke zabave, jer Pacifik je velik, a vremena je dosta. Možda vam daju i nešto da radite, tek toliko da vam vrijeme prođe. Ako vas to ne zanima, vrijeme možete iskoristiti samo za sebe i svoje opuštanje. Valovi znaju biti opaki, no sve je to dio ovog neponovljivog iskustva. Već sada ste jedan od rijetkih putnika koji je preplovio Pacifik u teretnom brodu, ni Goran Milić to nije (još) odradio.
Jedanaestog dana uplovljavate u Long Beach, nadomak LA. Naravno, čim osjetite toplo kalifornijsko sunce i čvrstu zemlju ispod vas, te milijune načina kako da se provedete ovdje, teško će vam biti krenuti dalje. I kad se nauživate sunca i celebritija, idete dalje, ovaj puta Amtrakovim vlakom Texas Eagle (http://www.amtrak.com/), koji će vas kroz Kaliforniju, Arizonu, New Mexico, Teksas, Arkansas i Montanu, za svega 65 sati dovesti do Chicaga. Srećom sve je podređeno putnicima, tako da imate prostrane vagone s velikim prozorima s kojih posmatrate sve krajolike kojima prolazite. Ako želite potpuno iskustvo s najljepšim mogućim putovanjem vlakom u USA, odite do San Francisca i ukrcajte se na California Zephir vlak, koji će vas također dovesti do Chicaga, ali kroz planine i nevjerojatne krajolike središnjeg dijela zemlje.
Čim ste u Chicagu, blizu ste i New Yorku, tako da još 22 sata vlaka neće predstavljati problem. Naravno u New Yorku se opustite, razgledajte grad, kupite si lijepe suvenire, pojedite steak i cheescake i dok čekate slijedeći teretni brod, vrijeme je prošlo začas. Atlantik je ispred vas (http://www.freighterworld.com/) i vaša destinacije je Bremerhaven, luka u Njemačkoj do koje ćete doploviti za svega 9 dana. Kažu da je Atlantik mirniji od Pacifika, ali imajte na umu da ste na oceanu i da vas prate razne struje i tokovi.
Nećete se ni okrenuti, a prvi vidici Europe će biti ispred vas. Do Bremena lako, od njega do Minhena još lakše superbrzim ICE vlakom (http://www.bahn.de/). I tek što su vam zamirisale bavarske kobasice, čeka vas večernji vlak za Zagreb. Budite sigurni da vas netko čeka na glavnom kolodvoru, jer bi svakako mogli poželjeti jedan prijateljski zagrljaj nakon mjesec i pol dana.
Naravno, postoje i druge transe kojima možete napraviti krug oko svijeta.
Bitno je da se pripremite na vrijeme i isplanirate opcije za prelazak oceana, jer o njima ovisi koliko dugo će trajati, može se dogoditi da čekate previše u luci, mada se i to vrijeme može dobro iskoristiti.
Za ovo putovanje bi vam trebalo otprilike 40-43 dana; 25.000 kuna za sve troškove; vize za Bjelorusiju (tranzit), Rusiju i USA, a i nekakvo putno osiguranje bi bilo dobro imati u džepu.
Ako vas ova moja projekcija inspirira na takvo putovanje, volio bih da mi javite povratno kako ste se proveli. Sretan put!
balkan
(24)
indija
(12)
iran
(11)
Rusija
(10)
izrael
(9)
hrvatska
(8)
južna koreja
(8)
vijetnam
(8)
bugarska
(7)
sjeverna koreja
(7)
usa
(7)
Uzbekistan
(6)
Gruzija
(5)
Turkmenistan
(5)
crna gora
(5)
kazahstan
(5)
francuska
(4)
kina
(4)
kuba
(4)
mongolija
(4)
rumunjska
(4)
transmongolian
(4)
španjolska
(4)
Kosovo
(3)
palestina
(3)
albania
(2)
jordan
(2)
makedonija
(2)
Tadžikistan
(1)
četvrtak, 6. svibnja 2010.
Put oko svijeta željeznicom i brodom (bez letenja)
Oznake:
atlantik,
južna koreja,
michael palin,
njemačka,
pacifik,
phileas fogg,
put oko svijeta,
Rusija,
transsibirska,
usa,
zagreb
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
2 komentara:
hej ja bih trebao pomoć! naime pripremam se na put zagreb - vancouver sa biciklom i kako bi mi bilo najlakše prijeći antlantik?? htio bih negdje iz engleske da krenem a da pristanem negdje na istoćnoj obali kanade da mogu nastaviti dalje sa biciklom do vancouvera????
planiram sa biciklom na rutu zagreb-vancouver pa me zanima dal imaš kakve informacije kako bih mogao ploviti iz europu na istocnu obalu kanade...pa bi onda sa biciklom nastavio dalje za vancouver?!?!?!
Objavi komentar