nedjelja, 25. studenoga 2012.

Indija za početnike 1 / Indija majka svih putovanja


U mikrosvemiru iskusnih putnika, cesto se spominje Indija, kao majka svih putovanja, valjda zato sto ima sve: tradiciju, kulturu, sve religije svijeta, najvise planine, ocean, velike rijeke, ogromne gradove I nesto manja sela, plaze, hranu, cajeve…I odluciti se putovati u Indiju nije nimalo lako, jer ako nemas par mjeseci vremena, pitanje je sto strpati u svega 2 tjedna?! Kuda krenuti, sto zaobici, kako povezati dva grada…elem, zahtjeva ova majka I dosta planiranja. Nakon par tjedana razmisljanja kuda I kako, bukiram let, prilicno povoljan iz Almate (realno, Delhi je najblizi veliki grad…I Moskva I Peking I Istanbul su udaljeniji od Delhija) I rutu: Delhi – Varanasi – Jaipur – Mumbai…otprilike…moderna povijest – stara povijest – najljepsi grad – najludji grad, I rekoh dosta ce to biti. Zaobilazim Agru I Taj Mahal, kolikogod je to MUST SEE, brijem da mi se I ne ide tamo na pola dana I trosi energija, ja hocu Indiju nekim svojim ocima, iako je ovo prilicno klasicno putovanje kad su destinacije u pitanju. Pitaju me kolege a zasto ne ides u Gou, mislim si…masovni turizam me nikad I nije privlacio, pa bome nece ni sada. Ako mi se svidi Indija, vratit cu se, vidjeti sjever I jug.

Hoteli rezervirani preko weba, kupljeni lowcost letovi, kupljene (no ne potvrdjene) karte za vlak, viza u putovnici I hajdmo u tople krajeve, kad je vec ovdje tako hladno.
Prva ocekivanja od Indije su svakako podrazaji, vizualni, auditivni, kinesteticki, I ono sto prvo ocekujes od Indije je da te napadne frontalno iz svih smjerova I da te obori s nogu te odlucis ono famozno: ili me obozavas ili zelis kuci vec prvi dan. I tako sletili mi…u Delhi…nekad citao da je aerodrom katastrofa, danas je slika puno drugacija, ustvari ne sjecam se kad sam zadnji puta bio na tako ukusno uredjenom aerodromu, moderno s tradicionalnim elementima, vrlo veliko I prostrano I nikakvih napada na cula jos nema. Hm, mislim si, sigurno me ceka iza ugla.

Citao nadalje kako ispred zgrade ceka miljon taksista da ti oderu kozu, izadjem van, nema niti jednog, samo hrpa ljudi u uniformama s oruzjem, osiguranje, sve cisto do boli. Misa mu poljubim, pa di je ta smrdljiva I prljava Indija I vozaci taksija koji se otimaju za dranje koze novopecenom posjetitelju?!? Kad tamo, neki stol, stoji lik pored, pita kud idete, ja mu dam adresu hotela, on veli da ce sada doci taksi koji ima taksimetar I da je sve po zakonu I pravilu I da ne smijem platiti ni rupiju vise od onoga sto pise na uredjaju! Lagano me drhtavica, pa gdje sam ja to sletio? Gdje je kaos? Gdje je cjenkanje I navlacenje? Ulazim u cisti auto, krece voznja (lijevom stranom naravno, ipak su Englezi ovdje boravili dovoljno dugo) I sve je ok jedno par kilometara….i onda se ukaze ona iz ugla…Indija…krece nemilosrdno trubljenje iz svih automobila, borba za svaki milimetar prednosti na cesti, taksist koji uopce ne zna kud mi idemo I zaustavlja se svakih par kilometara da provjeri (iako ja imam isprintanu mapu cetvrti gdje se nalazi hotel s adresom…ali sto je njemu mapa…), pojavljuju se tuktuk vozila na cesti (taxi – tricikl, otvorenog tipa), vec sam vidio I prve beskucnike kako se lijeno razvlace pored ceste, spremajuci se na spavanje upravo tu, pored ceste, zrak koji je toliko zagusljiv….kao da sam izasao iz nerealne bajke (aerodrom I okolica) I usao u stvarnu, pravu, zeljenu, ocekivanu pricu.

Konacno nalazimo hotel koji je prilicno daleko od centra, ali je po slikama I komentarima na webu vrlo ugodan, cist, osoblje bolesno ljubazno, sobe u stilu evropskih butik hotela, I na kraju, cijena je bila vrlo povoljna, manje od 50 dolara za nocenje…pa rekoh ne moze biti lose, ako nije ni drugima bilo lose…provirujem kroz vrata I pitam jel to hotel Residence, oni kimaju glavom I vele: Welcome to India, sir!

Nema komentara: