ponedjeljak, 3. kolovoza 2009.

Sighisoara, Rumunjska - tour de Balkan

Tri sata vožnje u regionalnom vlaku (4 EURa) i eto me u Sighisoari. Krajolici nevjerojatni, putnici još luđi. Vlak staje u svakom polju i otkačena ekipa ulazi i izlazi. Svi kolodvori su zarasli u korov, za koji nitko ne brine. Otpravnice najčešće žene. Često ovdje niti nema prevelike razlike između muških i ženskih poslova.
Ovo je rodni grad grofa Drakule, Vlada Tepeša i ako mene pitate, zaobiđite Bran i posjetite ovaj gradić. Sighisoara je smještena u predivnom dijelu Transilvanije, odiše svojom starom germansko-saksonskom tradicijom, čiji je utjecaj prisutan u cijelom starom gradu. Raznobojne zgrade, luteranska crkva, katolička i pravoslavna, 9 preostalih kula od 13 ukupno na starome gradu, zidine u vrlo dobrom stanju i stvaran život unutar zidina (bez zaključavanja gradskih vrata). Iako je romantičan, grad je kao i većina Rumunjske pun kontrasta, od konja na cesti do teške industrije na rubovima grada, koja naravno više ne funcionira. No i to je nama prilično poznata priča.
Hostel u samom središtu grada za 10 EURa, ali u potkrovlju pa će biti disanje na škrge, rumunjske sarmice s palentom za 4 EURa i nevjerojatno dobre (iako s prizvukom amerike) pite u House on the Rock. Na tom istom mjestu se može dobiti i vodič po gradu u obliku lokalnih srednjoškolaca, i tako dodjem ja u zakazano vrijeme, sam u grupi i dvije vodičkinje u starim kostimima ovog grada, e jeba te, koji je to luksuz, za 5 EURa. Grad se diči i srednjovjekovnim festivalom koji počinje za koji dan. Natkriveno drveno stepenište me vodi do najviše točke u gradu gdje je njemačka gimanzija i stara crkva s grobljem. Kula sa satom dominira pogledom i odista je remekdjelo nekih austrijanaca.
Brojne su opcije za smještaj svih kategorija turista, stoga treba doći ovamo čim prije, jer bude krkljanac kad se zapad prebaci amo. Btw. prvi lik na kojeg sam naletio u gradu kod stanice je mortus pijani šveđanin (bilo je podne), ali dovoljno svjestan da me uputi prema starom gradu.

1 komentar:

Anonimno kaže...

mi smo planirali ići gledat taj dvorac drakulin, ali nagovorio si nas..i da btw putopisi su ti odlični, sve sam ih progutala, i želim u sjevernu koreju :))